Uusi Team Asociated RC10B6.1D on julkaistu. Kokonaan uudistettu takapää ja uusi runko on tehnyt uudesta B6.1D autosta markkinoiden kehittyneimmän takaveto buggy auton.
Team Associated B6.1D on legendaarisen RC10 auton uusin versio. Team Associated takavetoautot ovat dominoineet takavetoluokka siitä asti kun RC10 julkaistiin vuonna 1984. Vuonna 1985 ajettiin ensimmäiset maailmanmestaruuskilpailut jolloin voittoon selvisi Team Associated RC10 ja siitä lähtien Team Associated on ollut menestynein merkki Maailmanmestaruuskilpailuissa. MM kisat on nyt järjestetty 17 kertaa ja niissä Team Associated on ajanut voittoon takavetoluokassa 12 kertaa. Vertailun vuoksi voi kertoa että toiseksi menestynein merkki on voittanut MM kisojen takavetoluokan kaksi kertaa.
Eikä menestystä ole tullut pelkästään MM kilpailuista. Suomessa Team Associated on domininnut ja SM sarja on voitettu Team Associated:illä lähes joka vuosi.
Mitä tässä uudessa versiossa on sitten muuttunut?
Vanha B6D oli jo todella hyvä auto, mutta Team Associated suunniitelijat vetäytyivät niiden suunnittelukeskukseen, Area 51, ja muokkasivat B6D autosta uuden B6.1D version.
-Voimansiirto koki isoimman muutoksen saaden ihan uuden Layback voimansiirron. Moottoria on tuotu hieman Laydown versiota taaemmaksi lisäten takapitoa mutta kuitenkin niin että Laydownin matala painopiste on saatu säilytettyä. (ps. älä huolehdi, kolmerattainen Standup voimansiirto on myös saatavilla B6.1D autoon). Sen lisäksi että uusi Layback voimansiirto on optimoinnut moottorin paikan myös slipperi on kokenut isoja muutoksia. Slipperi on siirretty keskilinjalle jolla on saatu painopistettä keskemmälle, enemmän tilaa iskunvaimentimille sekä mikä parasta, enää ei tarvitse tehdä reikää koriin! Lisäksi tasauspyörästön korkeutta pystyy helposti säätämään inserteillä ja jos nämä muutokset eivät vielä vakuuta niin Team Associated teki vielä yhden ison muutoksen. Tasauspyörästöön pääsee nyt käsiksi hetkessä viidellä ruuvilla. Vanhassa autossa tasauspyörästön huolto oli hankalaa mutta uudessa B6.1D:ssä se on tehty todella helpoksi. Enää ei tarvitse avata 15+ ruuvia vaan nyt pääset tasauspyörästöön käsiksi viidellä ruuvilla.
-Voimansiirrossa on siis nähty isoja muutoksia, mutta muuallakin on uudistuksia. Takatukivarret on uudet uudella innovatiivisella insertti kiinnityksellä jolloin iskarin paikka voi säätää vieläkin tarkemmin.
-Pohjalevyä on lyhennetty tehden autosta ketterämmän ja nopeamman
-Takatorni on korkeampi ja samalla myös iskunvaimentimen rungot ovat pidemmät.
-Jouset ovat uudet
-Etutorni on vahvistettu ja tulee suojalla joka estää tornin naarmuuntumisen
-Gullwing tukivarret ja tornit edessä vakiona
-67mm Vetoakselit vakiona
-Laakerit ovat nyt öljytyt eikä rasvatut
-Vakiona +1 steering block osat
-Uudistettu akkukiinnitys
-Alumiiniset C ja D saranatappi kiinnitykset vakiona
-Kevyt alumiininen top shaft
-Paljon muuta
Auto on kasauskitti ja kitin lisäksi tarvitset vielä
Power Source: | Electric |
---|---|
Terrain: | Off-Road |
Body Style: | Buggy |
Scale Size: | 1:10 Scale |
Assembly Level: | Kit* |
Wheelbase: | 277mm (10.91in) |
Internal Gear Ratio: |
2.6:1 |
Drive: | 2WD |
Power Source: | Electric |
---|---|
Terrain: | Off-Road |
Body Style: | Buggy |
Scale Size: | 1:10 Scale |
Assembly Level: | Kit* |
Length: | varies |
Width: | varies |
Wheelbase: | varies |
Weight: | varies |
Internal Gear Ratio: |
2.6:1 |
Drive: | 2WD |