Yleisarvosana | 5 arvostelua) | (
Team Associated SC6.2 on SC sarjan modernein takaveto auto. Asso on aina ollut vahvasti mukana SC luokassa ja edeltävät mallit ovat menestyneet hyvin. Edeltäjä SC5m alkoi kuitenkin olemaan aika vanha ja oli aika tuoda markkinoille SC luokan moderneimman auton. Lopputuloksena olis B6.1 ja B6.1D autoihin perustuva SC6.1. Nyt julkaistu SC6.2 on jatkojalostettu versio tästä autosta. Takaveto sarja on aina ollut Asson vahvuus ja siksi Team Associated onkin maailman menestynein RC merkki (lähde: Team Associated)
SC6.1 autosta uudistettiin lähes koko auto. Tärkein uudistus on ehkä markkinoiden paras voimansiirto. Siihen kuuluu todella helppo tasauspyörästön irroitus sekä markkinoiden monipuolisin layout. SC6.1 tulee vakion Layback voimansiirrolla mutta autoon voi myös asentaa Laydown tai Standup voimansiirron. Uusi Layback on täydellinen valinta radoille jossa on keskiverto pito. Takapito on yllättävän paljon ja tarpeeksi lähes jokaiselle radalle mutta paino on matalalla ja tarpeaksi keskellä että auton mutkanopeus on huomattavasti isompi kuin perinteinen Standup. Jos kuitenkin rata on todella liukas Standup voimansiirto on asennettavissa ja jos pito on todella kova kuten matolla autoon voi helposti vaihtaa Laydown voimansiirron jossa paino tuodaan niin eteen kuin mahdollista. Uutuutena on myös diffin korkeussäätö jolla voidaan säätää auton käytöstä kiihdytyksessä. Autossa tulee vakiona kuuladiffi mutta kovemmalle pidolle ratasdiffi on helppo asentaa.
SC6.2 autossa uudistuksia on esimerkiksi:
-Uudet takahubit
-Etuvakaaja vakiona
-Laydown ja Layback voimansiirto vakiona
-Alumiininen noparipaino vakiona
-Uudet sivuponttoonit
-Usi takatorni
-Uudistettu puskuri
-Paljon muuta
Muita uudistuksia on esimerkiksi innovatiivinen takatukivarsi jossa on entistä tarkemmat säätömahdollisuudet. Auton geometriaa on parannettu ja suorituskykyä on parannettu todella paljon vanhaan autoon verrattuna.
Jos haluat markkinoiden kehittyneimmän SC auton tässä on valintasti.
Auto on kasauskitti ja tarvitset vielä Sähköosat, korin, renkaat ja vanteet sekä oheistuotteita.
Race-winning heritage. Based on Team Associated's RC10T6.2 platform, the RC10SC6.2 Team Kit represents the next step in the evolution of competitive short-course racing. The RC10SC6.2 Team Kit began life with the many great advantages already learned through the development of the RC10B6.2 and RC10T6.2. The engineers behind the doors of Team Associated's Area 51 incorporated the updates racers like you asked for and included more tuning option parts in the box.
Designed to win. The RC10SC6.2 shares key components with the RC10B6.2, RC10B6.2D, RC10T6.2, and RC10B74.1 Team Kits, making it easier than ever to run multiple classes at the same time. Like the RC10T6.2, the RC10SC6.2 has new features such as an integrated fan mount, highly adjustable rear hub assembly, and the speed, durability, and lineage expected of a true champion.
The RC10SC6.2 has been designed and built to the highest standard to give racers an edge over the competition.
NEW Features
B74.1 two-piece rear hubs with aluminum upper caps for fine geometry adjustments
1.3mm front anti-roll bar and hardware included for added high-speed stability
Both Laydown and Layback Stealth(R) transmissions included for tuning weight bias
Factory Team 13g aluminum ESC tray
Updated side rails for 30mm motor fan mount shared with B6.2 series buggies
New rear shock tower with a new inner shock mounting position
New rear shock tower with a new inner shock mounting position/li>
+1 carbon fiber steering block arms
B74 66mm rear axles with 91mm CVA bones
8.5mm aluminum rear clamping hexes with laser etching
Updated front bumper design for increased durability
LEGACY Features from SC6.1
Lightweight, hard-anodized aluminum chassis with centralized mass and three mid-motor positions for improved handling on all track types
Layback Stealth(R) transmission included for lower and more rearward CG
Differential height adjustment with included 0, 1, 2, and 3mm inserts
Easy access to ball differential
New slipper assembly for better weight balance and shock clearance
Heavy-duty 4mm carbon fiber shock towers
Heavy-duty V2 rear axle with 91mm CVA bones
V2 12mm Big Bore threaded aluminum shocks with 3mm shafts and X-rings for improved smoothness
Machined pistons included for better fit and smoother operation
Reverse bellcrank steering allows more room for mounting electronics
Bolt-on steering block arms for easy Ackermann adjustments
Aluminum rear ballstud mounts for added strength
One-piece shock bushings to make assembly easier
Lightweight aluminum top shaft
Innovative rear arms with molded inserts for ultra-fine lower shock mounting adjustments
Aluminum C and D arm mounts included for a large range of anti-squat and toe adjustments
Factory Team upgraded ball bearing kit included (now oiled instead of greased for less drag)
Heavy-duty ball cups and ballstuds allow for maximum suspension travel while reducing bind and friction
Yleisarvosana | ☆☆☆☆☆ |
Yleisarvosana |
Todella toimiva kokonaisuus. Aluohjauspalat ja sormiruuvit akuille kun lisää, ni paljon muuta päivitystä ei kaipaakaan. Ainoo selkee heikkous on koritolpat, niistä kun löytyisi vähän kestävämpi vaihtoehto, ni ois täydellinen paketti.
Luokassaan loistava, nopea peli. Muutaman optiopalikan kanssa SC6.2:n saa säädettyä radalle kuin radalle. Kestävyyden kannalta ongelmakohtia ovat koritolpat ja etubulkki (front bulkhead). Eikä nekään ajossa hajoa, vaan törmäilyissä. :D Optioina kovapitoiselle radalle suosittelen esim. ratasdiffiä, takavakaajia, alubulkkia eteen ja painolevyjä akun alle.
Yleisarvosana |
Asson 6.1-sarjan helppo huollettavuus ja laaja säädettävyys tuotuna SC-autoon. Varma valinta niin harrastajalle kuin vakavammalle kilpakuskille!