Yleisarvosana | 8 arvostelua) | (
ARRMA Typhon on ajovalmiiden 1/8 Buggyjen paras valinta. Tällä autolla ominaisuudet eivät lopu kesken. Yli 110km/h huippunopeus, loistavat kisaautoon perustuva iskunvaimenningeometria ja laadukkaat valmistusmateriaalit takaavat huimia ajosuorituksia
ARRMA Typhon v5 on erittäin luotettava ja suorituskykyinen auto sekä radalla että pihalla. Auto perustuu Team Durango DEX8 kisaautoon mikä varmistaa erittäin hyvän suorituskyvyn ja kestävyyden.Vesitiiviit sähkökomponentit ovat luotettavia ja suorituskykyisiä, tehoa tästä autosta ei lopu kesken. Tehosta pitää huollen uusi entistä monipuolisempi Spektrum Firma 150 nopeudensäädin sekä Firma 2050kv moottori.
Liitin on varmatoiminen ja luotettava IC5 liittimeen joka on täysin yhteensopiva EC5 liittimen kanssa.
Ohjain oli vanhan version heikoin lenkki mutta uudessa v5 versiossa ohjain on päivittynyt todella monipuoliseen Spektrum SLT3 radioon. Radiossa löytyy kaikki tarvittavat säädöt, jopa kaasun ja ohjauksen End Point säätö joka tekee tehon ja kääntyvyyden säätämisestä helppoa ja portaatonta. Tämän lisäksi ohjaimeesa on 50%/75%/100/ tehon rajoitus. Voit siis rajoittaa tehot juuri sopivaksi sinulle tai nuorisolla. EPA säätö on hieman piilotettu jotta perheen nuorimmat eivät pääse säätämään tehoja luvatta. Ohjaimessa on sisäänrakennettu antenni mikä lisää toimitavarmuutta ja vastaanotin on Spektrumin SR315 joka tukee sekä Spektrumin perus SLT modulaatiota sekä DSMR modulaatiota joten voit helposti päivittää autoosi jonkun Spektrumin huippuohjaimista ja hyödyntää vakio vastaanotinta. Servo on uudistettu vesitiivis metallirattainen 19kg vääntävä normaali kokoinen servo. Servo on vahvempi, kestävämpi ja nopeampi kun edeltäjä.
Kokonaan metallinen voimansiirto varmistaa hyvän kestävyyden ja 1/8 kisaautoon perustuva toimivaksi todettu rakenne antaa autolle todella hyvän kestävyyden. Uudessa v5 versiossa moottorin pinionin toimivuus on taattu Safe-D pinionin avulla.
Uudessa v5 versiossa parannuksia on esimerkiksi:
-Uusi vahvistettu runko. Uusi vahvempi runko on leveämpi ja siinä on lisätty tukevat urat jotka yhdessä tekevät sen että runko on vahvempi kuin ikinä ennen.
-Uusi luotettavammat kumitiivistetyt laakerit, varmatoimisempi Safe-D ulostulot ja isompi vastaanotinboksi. Kumitiivisteet suojaavat laakereita paremmin ja parantavat niiden kestävyyttä. Uudet Safe-D ulostulot lisäävät luotettavuutta kun ulostulojen pidätinruuvi ei pääse löystymään. Uusi vastaanotin boksi on isompi ja monipuolisempi.
Lisää vain Lipo akku (4S tai 6S), Lipo laturi ja ohjaimen neljä AA paristoa ja valmistaudu jopa yli 100 kilometrin tuntinopeuteen
Paketissa tulee: Valmiiksi kasattu auto ja ohjain, tarvittavat työkalut, ohjekirja
Tarvitset lisäksi: Akut, Laturin ja neljä AA paristoa ohjaimeen
Koko: 1/8 Buggy
Huippunopeus: 100+ km/h
Sähköt: Harjaton
Osanumero: AR106028
Vetotapa: Neliveto
Autotyyppi: 1/8 Buggy
Ajoalusta: Off-road
Pituus: 510mm
Leveys: 310mm
Ajokorkaus: 27mm
Akseliväli: 328mm
Korkeus: 190mm
Paino: 3.27kg
Akkukotelon koko: 158x48x70mm
ARRMA_202019_206s_20Manual.pdf |
ARA106046.pdf |
Yleisarvosana | ☆☆☆☆☆ |
Yleisarvosana |
Hurja ja ennenkaikkea hauska laite 6S akulla. Muuntuu tarvittaessa moneksi ⚡🙂 👍👍
Yleisarvosana |
Tehoa riittää ko pikku pitäjässä, s6 akulla liikaaki näin alottelijalle. Auto vaikuttaa muutenki ihan laadukkaalta ja tehty kestämään.
Yleisarvosana |
Todella loistava paketti sellaiselle joka kaipaa stabiilia autoa, ja vauhtia. Akuksi suosittelen 2S ja 3S akkuja. Autossa on 2 x akkukiinnike joten saa 2 x 2S akkua kiinni jolloin on 4S virta, tai 2 x 3S akkua jotta saa täyden 6S voiman käyttöön. Auto pohjautuu kilpa vehkeeseen, joten sen huomaa ajaessa. Renkaiden ilmareikä kannattaa sulkea teipillä tmv, jotta hiekka ei mene renkaan sisälle. Renkaita voi päivittää esim. Louise Tire & Wheel B-PIONEER 1/8 Buggy Sport renkaiksi. Dusty Motors suoja myös melkein pakollinen. Suojaa sisustaa turhalta lialta ja varaosakuluilta. Auton kannattaa puhdistaa hyvin aina ajon jälkeen, jotta ei ruostu. Ajojen jälkeen myös ruuvit kannattaa tarkistaa ja kiristää. Loisto auto.
Yleisarvosana |
Laadukas ja asiallinen buggy. Helppo ajaa, hyvä iskunvaimennus, hyppää hyvin. Vauhtia piisaa, vaikka isompi pinioni on vielä kokeilematta. Kykenee sellaisenaan myös rata-ajoon. Painava mutta silti kestävä. Erityisesti takasiipi on ihme vehje - olen monet kerrat laskeutunut hypystä suoraan siiven päälle ja se on yhä ehjä! Muutama marmatuksen aihe: * Radion kaasun annostelu on vähän sinnepäin: aina tulee joko liian vähän tai liikaa. * Eutosan korikiinnike irtoaa sangen helposti ja uudelleen kiinnitys on työlästä. Jouduin vaihtamaan isomman 4mm ruuvin - ehkä nyt pysyy koppa kiinni... * Takavanteiden ja pyöränripustuksen väli on todella pieni. Kostea hiekka kertyy vanteen sisään ja välillä jumittaa renkaan. Lisäksi takaripustus kuluu hyvää vauhtia vanteeseen kertyvän moskan vuoksi. Tukivarren ulompi kiinnityspiste kannataa siirtää alemmas, jotta tukivarren pää ei kuluisi liikaa em. prosessissa. Itselläni kului ja lopulta hajosi. * Vanteet halkeilevat helposti. En ole hyppinyt puoliakaan siitä mitä YouTuben veijarit ja halkeamia on jo useammassa vanteessa. * Kaikki metalliosat ruostuvat nopeammin kuin minkään muun omistamani auton. Jos ajat kosteissa oloissa tai lumessa, niin paineilmaa ja erittäin tehokasta kuivausta tarvitaan.