Yleisarvosana | (24 arvostelua) |
Uudistettu ARRMA 1/10 GRANITE 223S 4X4 RTR 1/10 Brushless Monster Truck on täällä
ARRMA:n huippusuosittu harjaton nelivetoinen 1/10 monsteri kovaan harrastamiseen. Harjattomilla sähköillä varustettu 4x4 Granite on luotettava, nopea ja hyvällä suorituskyvyllä oleva monsteri joka tarjoaa huolettomia harrastushetkiä. Tämä monsteri on nostanut harjattomien nelivetoisten 1/10 monstereiden tasoa ja tähän hintaan et saa mistään yhtä laadukasta harjatonta neliveto monsteria. Auton sähköt ovat suojattu vedeltä joten voit harrastaa huolettomasti niin talvella kun vesilätäköissä. Jos haluat aloittaa RC-harrastuksesi pykälää hurjemmalla autolla niin tässä on sinulle luultavasti paras ensiauto.
Agressiivinen ulkonäkö ja erittäin hyvät renkaat takaavat näyttävää menoa. Tämä on kunnon RC auto joka antaa jännitystä niin nuoremalle kuin vanhemmalle kuskille. Jos olet aloittelemassa RC-auto harrastusta ja haluat pykälää paremmat harjattomilla sähköillä varustetun auton ARRMA 4x4 BLX sarja on paras mahdollinen lähtökohta. Punainen, sininen tai harmaa agressiivinen kori tarjoaa oikean fiiliksen ajamiseen, hyvä renkaat tarpeeksi pitoa ja uudistetut sähköt hyvät ajo-ominaisuudet!
Auton huolettavuuteen on panostettu ja huoltaminen on todella helppoa ja hauskaa. Voimansiirron eri osat irtoavat parilla ruuvilla ja huolettavuus on helpompaa kun ikinä aikaisemmin. Vaikka RC-autot olisivat sinulle uusia ARRMAn 4x4 sarja on niin helppo huoltaa että siihen pystyy myös aloitteleva mekaanikko. ARRMA on lisäksi tehnyt kattavasti videoita siitä miten autoa huolletaan. ARRMA:n varaosa tarjonta on yksi maailman parhaita ja me panostamme kovaa siihen että kaikki ARRMA varaosat löytyvät suoraan meidän varastosta. Täältä löytyy lisätietoja auton huollosta: ARRMA 4x4 info Täältä löydät auton varaosat: ARRMA 4x4 varaosat
Autossa tulee mukana toimintavarmat sähköt joilla pääsee loistavasti harrastukseen mukaan. Mukana tuleva uusi Spektrum SLT3 radio DSC ajonvakautuksella on yksi parhaista RTR radioista. Perusvarma, nopea, hyvällä kantamalla ja tarvittavilla säädöillä varustettu. Ohjaimesta löytyy tarvittavat säädöt ja ehkä parhaimpana ominaisuutena tehon säätö. Voit siis rajoittaa tehoa joka auttaa harrastuksen alkuvaiheessa. Rajoitetuilla tehoilla vauhti on niin maltillinen että tällä autolla voi ajaa myös perheen nuorimmat. Nopeutta saa portaattomasti rajoitettu vaikka kävelyvauhtiin ja portaaton säätö on tehty niin ettei lapset itse pääse säätämään sitä. Auton ohjausservo on vedeltä suojattu metallirattainen Spektrumin servo joka on vahvempi ja suorituskykyisempi kun edeltävä servo ja lisäksi se tulee standardi 25t kiinnityksellä. Tämä servo jaksaa kääntää renkaita ja vauhti on helposti riittävä.
ARRMA Granite 4x4 BLX auto tulee muuten ajovalmiina mutta tarvitset vielä akun ja laturin, sekä ohjaimeen 4 kpl AA paristoa. Akuksi kannattaa valita normaalikokoinen 2s tai 3s akku mutta voit myös käytää korkeampia akkuja. Parhaiten toimii noin 4-7000mAh akut jotka antavat täysillä tehoilla noin 15-25min ajoajan. Rajoittamalla tehoja ajoaika pitenee. Autossa on valmis EC5 liitin joten kannattaa käyttää akkuja joissa on EC5 liittimet. Voit myös käyttää adaptereita mutta muista että adapterit voivat huonontaa akun suorituskykyä ja ajoaikaa.
Autosta löytyy valmiit LiPo versiot missä tulee akku ja laturi mukana:
Auton sähköinä toimii ARRMAn harjaton SLT 80 2 in 1 nopeudensäädin ja Spektrum 3100kV moottori. Nopeudensäädin on varmtoiminen, vedeltä suojattu ja helppokäyttöinen. Akun liittimenä on luotettava IC5 joka on täysin yhteensopiva EC5 liitimen kanssa. Nopeudensäätimessä löytyy LiPo Cut-off. Mootori on tehokas ja varmatoiminen, tämän moottorin suorituskyky ei lopu kesken. Moottorissa on lisäksi jäähdytystä parantava siili ja tuuletin. Moottorissa on 5mm akseli sekä mahdollisuus käyttää SafeD pinioneita jotka tekevät autosta varmatoimisemman.
Uusi v3 versio on täynnä parannuksia ja auto on kehittynyt entisestään. Uusi parempi ohjain ja servo tekee ajamisesta mielekkäämpää, voimansiirto on vahvempi ja auton kestävyyttä on parannettu esimerkiksi uudella rungolla. Puskuri on vahvempi ja laakerit kestävempiä kumisuojattuja ja kaiken näköisiä muita pieniä parannuksia. ARRMA on tuttuun tyylin kuunnellut asiakkaiden palautteita ja tehnyt jo hyvästä autosta entistäkin paremman.
Iso plussa autossa on että kaikki sähköt ovat standardi kokoisia, eli jos haluat eri moottorin tai noparin, paremman servon tai toisen ohjaimen ne ovat helppoja vaihtaa tai jos haluat lisäakkuja kaikki normaalikokoiset akut käyvät.
Koko: 1/10
Huippunopeus: 80+ km/h suoraan paketista 3s akulla. Noin 60km/h 2s akulla.
Sähkötekniikka: Harjaton
Pakettityyppi: Akkua ja laturia vaille ajovalmis RTR
Osanumero: ARA4302V4T1/T2/T3
Vetotapa: 4WD
Ajoneuvotyyppi: Monster Truck
Ajo-alusta: Off-road
PItuus: 476mm
Akseliväli: 287mm
Ajokorkeus: 47mm
Leveys: 342mm
Korkeus: 206mm
Paino: 2,83kg
Akkukotelon koko: 156 x 51 x 48mm
Tarvitset lisäksi: Ohajaimen 4 AA-paristoa, Ajoakku ja laturi.
Infoa autosta:
Product Details
Aggressively styled and ready-to-run, the 1/10 scale ARRMA GRANITE 223S BLX 4X4 monster truck dominates with 2S to 3S power and the potential for 50+ mph speeds. Increase its performance as your experience grows, without needing upgrades or a new vehicle.Key Features
2S and 3S ready, for brushless beginner to pro-level speeds
Spektrum DSC (Dynamic Stability Control) and throttle limiting keep you in control
Heavy-duty transmission and all-terrain suspension
Aggressively styled truck body with clipless body retention system
Ready-to-run - just add battery and charger
In The Box
(1) GRANITE 223S BLX 4X4 1/10 Scale Monster Truck RTR
(1) Spektrum SLT 80A 2-in-1 Waterproof ESC & Receiver 2S/3S with DSC
(1) Spektrum 3100Kv Brushless Motor
(1) Spektrum SLT3 2.4GHz Transmitter
(1) Spektrum S662 Metal-Geared 25T Waterproof Digital Servo
(4) AA Batteries
(1) Instruction Manual
*For details on waterproof standards, please refer to the product instruction manuals
Needed to Complete
(1) x 2S or (1) x 3S Hardcase LiPo
(1) Charger
Arrma blx.pdf |
Yleisarvosana | ☆☆☆☆☆ |
Yleisarvosana |
Auto vaikuttaa laadukkaalta ja uusi kuski on tottunut ajopeliinsä nopeasti. 2S riittää ajamiseen oikein hyvin, mutta 3S akku antaa ekstralystiä. Varaosia näyttää olevan hyvin saatavilla ja perusosien vaihtaminen vaikuttaa suhteellisen helpolta. Suosittelen.
Yleisarvosana |
Aiemmat kokemukset 80, 90 ja 2010 luvulta vastaavista autoista. Tämä pikku-truck ottanut todella ison harppauksen noiden aikojen autoista. Helposti hallittava, nopea ja laadukkaan jämäkkä auto. Lisäosana saatavan runkosuojapussin kanssa ollut hauska rällätä myös lumessa!
Yleisarvosana |
Tosi ärhäkkä peli. Tuntuu kestävän todella hyvin. Suosittelen.
Yleisarvosana |
Muuten erittäin kestävän tuntuinen, tehokas (jo 2s akulla) ja huippuvehje, mutta renkaiden/vanteiden ihmeellinen vemputus vaan mietityttää hiukan. Siis joko vanteet ovat "lenkoja" ja/tai akselit kieroja, joka aiheuttaa epätasaisen pyörimisen. Tämä huomio jo ennen ensimmäistä ajokertaa. Pitäisi melkeen laittaa Arrmalle kyselyä, onko se vatkaaminen jo uutena aivan normaalia.
Pieni vatkaaminen on ihan normaalia, yleensä vähän kovemmalla vauhdilla vatkaaminen tasaantuu. Jos renkaan sisälle pääsee vettä se voi pahentaa tilannetta. Jos vatkaaminen on todella rajua niin kannattaa laittaa videota meidän asiakaspalveluun niin autamme selvittämään onko niissä jokin ongelman.
Yleisarvosana |
Laatu huono, eturenkaat irronneet napoineen molemmilta puolilta koska oli jätetty tehtaalla löysälle. Ohjauksen servomoottori rikkoutui heti alussa. Tehoja laitteesta löytyy enemmänkin kuin tarpeeksi.
Yleisarvosana |
Huippu laite. Akkuina 3s 5500mah 140c.
Itse auto oli ensialkuun hieman kevyen oloinen mutta kun saatiin akku kiinni ja auto liikkeelle alkuvalmistelujen jälkeen auto vaikutti oikein hauskalta vekottimelta. Autolla on nyt ajettu päivittäin 2-4 akullista ja täytyy sanoa, että kivaa on ollut. Auto on todella nopea. Hieman mietityttää osien kestävyys kun tuollaista vauhtia ajetaan. Nyt on jo havaittavissa takarenkaiden kulumista verrattuna eturenkaisiin. Jos elinikä ja kestävyys osoittautuu hyväksi nii voin suositella tuotetta muillekin.
Yleisarvosana |
Hurja peli ensi-RC-autoksi, mutta onneksi tehto saa 50% :lle ja sillä voi harjoitella hienosti myös 12v poikani.
Yleisarvosana |
Ensikosketus laatuun hiukan kärsi, takapyörän isompi laakeri jäänyt tehtaalla asentamatta, etu iskarista 2 ajon jälkeen öljyt pihalle ja nyt renkaanvaihdon jälkeen olohuoneen lattialla ajaessa ohjaus servo lakkasi toimimasta, suosittelen ostamaan vääntävämmän servon heti auton hankinnan yhteydessä jemmaan, vaikka takuu tämän kattaisikin saat tilalle saman rimpulan. Erittäin hauska auto ajaa, mukana tulevaa radiota ei tarvitse oitis päivittää, varaosat/upgradet helposti ja huokeasti saatavilla. Vahva suositus skipata mega ja hommata suoraan harjaton, et pety.