ARRMA 1/10 Vorteks 4x4 3S BLX Brushless Truggy
ARRMA:n uusi harjaton nelivetoinen 1/10 truggy kovaan harrastamiseen. Harjattomilla sähköillä varustettu 4x4 Vorteks on luotettava, nopea ja hyvällä suorituskyvyllä oleva truggy joka tarjoaa huolettomia harrastushetkiä. Tämä truggy on nostanut harjattomien nelivetoisten 1/10 truggyjen tasoa ja tähän hintaan et saa mistään yhtä laadukasta harjatonta neliveto truggya. Auton sähköt ovat suojattu vedeltä joten voit harrastaa huolettomasti niin talvella kun vesilätäköissä. Jos haluat aloittaa RC-harrastuksesi pykälää hurjemmalla autolla niin tässä on sinulle luultavasti paras ensiauto.
Agressiivinen ulkonäkö ja erittäin hyvät renkaat takaavat näyttävää menoa. Tämä on kunnon RC auto joka antaa jännitystä niin nuoremalle kuin vanhemmalle kuskille. Jos olet aloittelemassa RC-auto harrastusta ja haluat pykälää paremmat harjattomilla sähköillä varustetun auton ARRMA 4x4 BLX sarja on paras mahdollinen lähtökohta. Kolmella eri värivaihtoehdolla agressiivinen kori tarjoaa oikean fiiliksen ajamiseen, hyvillä renkailla tarpeeksi pitoa ja huippu sähköillä hyvät ajo-ominaisuudet!
Auton huolettavuuteen on panostettu ja huoltaminen on todella helppoa ja hauskaa. Voimansiirron eri osat irtoavat parilla ruuvilla ja huolettavuus on helpompaa kun ikinä aikaisemmin. Vaikka RC-autot olisivat sinulle uusia ARRMAn 4x4 sarja on niin helppo huoltaa että siihen pystyy myös aloitteleva mekaanikko. ARRMA on lisäksi tehnyt kattavasti videoita siitä miten autoa huolletaan. ARRMA:n varaosa tarjonta on yksi maailman parhaita ja me panostamme kovaa siihen että kaikki ARRMA varaosat löytyvät suoraan meidän varastosta. Täältä löytyy lisätietoja auton huollosta: ARRMA 4x4 info Täältä löydät auton varaosat: ARRMA 4x4 varaosat
Autossa tulee mukana toimintavarmat sähköt joilla pääsee loistavasti harrastukseen mukaan. Mukana tuleva Spektrum DX3 ajonvakautuksella oleva radio on yksi parhaista RTR radioista. Perusvarma, nopea, hyvällä kantamalla ja tarvittavilla säädöillä varustettu. Ohjaimesta löytyy tarvittavat säädöt ja ehkä parhaimpana ominaisuutena tehon säätö. Voit siis rajoittaa tehoa joka auttaa harrastuksen alkuvaiheessa. Rajoitetuilla tehoilla vauhti on niin maltillinen että tällä autolla voi ajaa myös perheen nuorimmat. Nopeutta saa portaattomasti rajoitettu vaikka kävelyvauhtiin ja portaaton säätö on tehty niin ettei lapset itse pääse säätämään sitä. Auton ohjausservo on vedeltä suojattu metallirattainen Spektrumin S651. Tämä servo jaksaa kääntää renkaita ja vauhti on helposti riittävä. Spektrum DX3 ohjaimessa tehoa voi rajoittaa joko 50%/75%/100% kytkimellä tai portaattomasti "piilovalikosta". Käytä piilovalikkoa jos haluat että lapsi ei itse pääse säätämään tehoja :) Ohjeet piilovalikkon tehonsäätöön löytyy ohjaimen ohjekirjasta (löytyy liitteenä tämän sivun alareunasta) otsikolla: End Point Adjustment Mode
ARRMA Vorteks 4x4 BLX auto tulee muuten ajovalmiina mutta tarvitset vielä akun ja laturin, sekä ohjaimeen 4 kpl AA paristoa. Akuksi kannattaa valita normaalikokoinen 2s tai 3s akku mutta voit myös käytää korkeampia akkuja. Parhaiten toimii noin 5000mAh akut jotka antavat täysillä tehoilla noin 15-20min ajoajan. Rajoittamalla tehoja ajoaika pitenee. Autossa on valmis EC5 liitin joten kannattaa käyttää akkuja joissa on EC5 liittimet. Voit myös käyttää adaptereita mutta muista että adapterit voivat huonontaa akun suorituskykyä ja ajoaikaa. NiMh akkuja pystyy myös käyttämään, mutta NiMh akuissa tehot ovat rajalliset ja voi olla että et pysty hyödyntämään kaikki tehoja. Harjattomissa autoissa suosittelemme aina LiPo akkuja, mutta NiMh akuilla voi myös aloittaa.
Auton sähköinä toimii Spektrumin harjaton Firma 100A Smart nopeudensäädin ja Spektrum 3200kV moottori. Nopeudensäädin on varmatoiminen, vedeltä suojattu ja helppokäyttöinen sekä voit säätää tärkeimpiä asetuksia kuten punch:ia ja jarrutehoa. Akun liittimenä on luotettava IC5 joka on täysin yhteensopiva EC5 liitimen kanssa. Nopeudensäätimessä löytyy LiPo Cut-off ja NiMh asetus. Mootori on tehokas ja varmatoiminen, tämän moottorin suorituskyky ei lopu kesken. Moottorissa on lisäksi jäähdytystä parantava siili ja tuuletin. Moottorissa on 5mm akseli sekä mahdollisuus käyttää SafeD pinioneita jotka tekevät autosta varmatoimisemman.
Vorteks 4X4 BLX autossa uutuutena 1/10 autoihin katon kulutuspalat sekä uudet vanteet.
Iso plussa autossa on että kaikki sähköt ovat standardi kokoisia, eli jos haluat eri moottorin tai noparin, paremman servon tai toisen ohjaimen ne ovat helppoja vaihtaa tai jos haluat lisäakkuja kaikki normaalikokoiset akut käyvät.
Koko: 1/10
Huippunopeus: 96+ km/h suoraan paketista 3s akulla. Noin 70+km/h 2s akulla.
Sähkötekniikka: Harjaton
Pakettityyppi: Akkua ja laturia vaille ajovalmis RTR
Vetotapa: 4WD
Ajoneuvotyyppi: Truggy / Stadium Truck
Ajo-alusta: Off-road
PItuus: 470mm
Akseliväli: 287mm
Ajokorkeus: 40mm
Leveys: 338mm
Korkeus: 163mm
Paino: 2,95kg
Akkukotelon koko: 156 x 51 x 48mm
Tarvitset lisäksi: Ohjaimen 4 AA-paristoa, Ajoakun ja laturi.
Infoa autosta:
Laadukas EC5 latausjohto. Tällä saat ladattua kaikki XT-90 olevat akut laturilla missä on normaali 4mm liitin.
Pituus 30cm
Sopiva LiPo pussi kaikille normaalikokoisille akuille!
LiPo pussiin mahtuu 3-4 normaalikokoista akkua.
Kätevät tarranauhat ja sopiva koko tekee käytöstä helppoa. Täällä säilytät kätevästi ja turvallisesti akut.
Mitat: 185mm x 75mm x 60mm
Miksi LiPo pussi?
LiPo akut ovat tehty Lithiumista joka väärin käytettynä palaa agressiivisesti. Lähes kaikki nykypäivän akut kuten puhelimen ja tietokoneen akut ovat tehty Lithiumista mutta RC käytössä akut ovat kovassa käytössä ja laturit ovat monesti tehokkaampia. Kunhan muistat ladata LiPo akun älylaturilla balansointi ohjelmalla niin mitään ei pitäisi tapahtua, mutta turvallisuuden vuoksi kannattaa akku ladata LiPo pussissa joka suojaa tulipalolta jos vahingossa lataat väärällä ohjelmalla ja väärin kytkettynä tai akku on vaurioitunut.
Huom. LiPo pussit saattavat vaatia että käytät akussa tasauksen jatkojohtoa jotta akun tasausjohto yltää laturiin hyvin:
Normaalit AA-paristot.
Laadukkaat, kestävät ja toimivat. Lähes jokainen RC radio toimii nykyään 4x AA paristolla.
ARRMA Granite 4x4 / Stampede 4x4 ja Rustler 4x4 suojahuppu. Suojaa vedeltä ja pölyltä mutta päästää ilmaa läpi jotta jäähdytys ei kärsisi liikaa. Ehdoton lisävaruste talvella tai jos ajat kivisessä tai pölysessä maastossa. Parantaa auton kestävyyttä kun pienet kivet ja muut eivät pääse voimansiirtoon ja moottoriin sekä helpottaa auton pesua ja pitää auton paremmassa kunnossa.
Tämän pystyy myös sovittamaan Arrma Gorgon autoon.
This is a high quality, hand made, dust and water splash proof shroud, designated to fit a particular model. Shroud comes with a zipper, which allows to access the internals of a model i.e. connecting/disconnecting batteries and turning a model on/off without removing a shroud. While taking a break between the running stints the shroud can be unzipped to allow ESC and motor to cool quicker. Shroud is made from the highest quality materials. That is why it is strong, durable and efficient. The open area of a material is more than 50% of total shroud surface, so it ensures a very good airflow in order to keep the model electronics cool.
Features:
Shroud comes with a zipper
Genuine adhesive VELCRO® tape included
Hand made with a very strict quality inspection
Easy installation
MADE IN EUROPE
– Before applying VELCRO® to the chassis, cut the tape to the necessary length and width. For example, to place VELCRO® tape on an old Slash 4×4 nerf bars, you must cut it in both directions: length and width.
– Make sure that the surface of the chassis is extremely dry and clean before applying the VELCRO® tape. Dip a napkin in pure alcohol and clean the surface of the chassis. (Use vodka if you like, but for best results, do not drink the vodka during the process).
– Let the VELCRO® tape adhere to the chassis for 24 hours before you use the shroud.
– If it’s hot outside, leave the Dusty Motors’ shroud unzipped to promote airflow and help keep the electronics cool. Even when bashing with a unzipped shroud, it will still keep out most of the dust and debris.
– When it’s hot outside – or if you have a car gearing set up that’s capable of reaching the speed of light – be smart when you bash. Don’t let the temperature of the electronics get too hot. Take breaks between rides. Unzip the shroud and let the model cool to a normal temperature.
– When bashing in winter, don’t bring your model into a warm room without removing ice and snow from the shroud. Otherwise, the snow will melt and water may penetrate the shroud and get into your model electronics.
– Do not drive under water. It is a CAR, not a submarine, and the Dusty Motors shroud is only made for cars. Our shrouds are good, but they can’t be breathable and 100 percent waterproof at the same time. Physics just doesn’t work that way. The splashes of water are OK, so don’t be concerned if the shroud gets a bit damp.
– Remember to take care of the shroud. Wash it by hand with warm, clean water. Let it air dry, do not put it in a dryer.
– If you like the Dusty Motors shroud, recommend it to your friends. You’ll all have a great time bashing together.