
Robitronic Expert LD 80 – Tehokas ja monipuolinen 80W älylaturi
Robitronic Expert LD 80 on tehokas ja kompakti 80W monitoimilaturi, joka soveltuu laajasti eri akkutyypeille: LiPo, LiFe, LiIon, LiHV, NiMH, NiCd ja lyijyakut (Pb). Se on erinomainen valinta niin harrastajalle kuin kokeneemmallekin käyttäjälle, joka arvostaa luotettavuutta, selkeää käyttöä ja monipuolisia ominaisuuksia.
🔋 Tehoa ja tarkkuutta kaikkiin tarpeisiin
Latausteho jopa 80W ja maksimi latausvirta 7A
Laaja yhteensopivuus: LiPo/LiFe/LiIon/LiHV (1–6S), NiMH/NiCd (1–15S), Pb-akut (2–20V)
Sisäänrakennettu balansoija (max 300mAh) takaa turvallisen ja tasaisen latauksen
💡 Käytön helppoutta ja selkeyttä
Taustavalaistu LCD-näyttö näyttää selkeästi latauksen tilan ja asetukset
4 painikkeen ohjaus tekee asetusten valinnasta nopeaa ja yksinkertaista
Muistipaikat viidelle akkuprofiilille – säästät aikaa toistuvissa latauksissa
Laturi toimii sekä verkkovirralla (AC 100–240V) että tasavirralla (DC 11–18V)
🔌 Helppo ja monipuolinen liitettävyys
5 erillistä balansointiliitäntää
AC- ja DC-syöttö vasemmalla, latausportti oikealla – selkeä ja turvallinen käyttö
Mukana useita adapterijohtoja eri liittimille (T-plug, banana, servo, JST, jne.)
📦 Paketin sisältö:
1x Robitronic Expert LD 80 -laturi
1x Käyttöohje
1x Verkkovirtajohto
1x DC-johto hauenleuoilla
1x Haukkaleuat ↔ T-liitin
1x Mini JST (punainen) ↔ T-liitin
1x Servo-naaras ↔ T-liitin
1x Hehkutulppajohto ↔ T-liitin
1x 4 mm banaaniliittimet ↔ T-liitin
📐 Tekniset tiedot:
Syöttöjännite (AC): 100–240V
Syöttöjännite (DC): 11–18V
Maks. latausteho: 80W
Latausvirta: 0.1A – 7.0A
Purkausvirta: 0.1A – 1.0A
Purkuteho: 2W
Balansointivirta: 300mAh
Mitat: 136 x 127 x 56 mm
Paino: 400 g
Huom. Team Orion Ranger akkujen kanssa on tällä hetkellä toimitushaasteita
Hobbyfactory on testannut nämä ja testeissään todennut näiden akkujen päihittävän huomattavasti kalliimmat vastaavat akut suorituskyvyssä. Monet muut akut eivät kykene antamaan kaikkia tehoja ulos, joka johtaa lyhyehköön ajoaikaan. Varsinkin autot, jotka vaativat paljon tehoa akulta, jännite pysyy korkeana koko akullisen, jonka ansiosta koko kapasiteetti pääsee käyttöön. Monissa muissa akuissa jännite taas jää huomattavasti aikaisemmin alle Lipon katkaisujännitteen, jonka vuoksi koko kapasiteettiä ei saa käytettyä. Monissa akuissa, jossa kapasiteetti on ilmoitettu korkeammaksi, ajoaika jää käytännössä selvästi Orion:ia lyhyemmäksi.
Hyvän suorituskyvyn lisäksi Ranger sarjassa on monta pientä parannusta verrattuna muihin vastaaviin akkuihin. Akun kuoren ympärillä on suojaava kalvo, joka pitää akun paremmassa kunnossa pitempään. Balanserliittimestä löytyy lisäpalikka, joka helpottaa käyttöä ja parantaa balanserliittimen käytettävyyttä. Akkuja on myös saatavilla suoraan todella monella eri liitintyypillä, joten suorituskykyä heikentäviä adaptereita ei enää tarvitse käyttää – saat akun, joka on juuri sinun autoosi sopiva.
Samalla Ranger sarjan akut ovat todella hyvin hinnoiteltu. Hinta-laatusuhde on Ranger akuissa takuulla hyvä!
Tekniset tiedot:
Huom. Team Orion Ranger akkujen kanssa on tällä hetkellä toimitushaasteita
Hobbyfactory on testannut nämä ja testeissään todennut näiden akkujen päihittävän huomattavasti kalliimmat vastaavat akut suorituskyvyssä. Monet muut akut eivät kykene antamaan kaikkia tehoja ulos, joka johtaa lyhyehköön ajoaikaan. Varsinkin autot, jotka vaativat paljon tehoa akulta, jännite pysyy korkeana koko akullisen, jonka ansiosta koko kapasiteetti pääsee käyttöön. Monissa muissa akuissa jännite taas jää huomattavasti aikaisemmin alle Lipon katkaisujännitteen, jonka vuoksi koko kapasiteettiä ei saa käytettyä. Monissa akuissa, jossa kapasiteetti on ilmoitettu korkeammaksi, ajoaika jää käytännössä selvästi Orion:ia lyhyemmäksi.
Hyvän suorituskyvyn lisäksi Ranger sarjassa on monta pientä parannusta verrattuna muihin vastaaviin akkuihin. Akun kuoren ympärillä on suojaava kalvo, joka pitää akun paremmassa kunnossa pitempään. Balanserliittimestä löytyy lisäpalikka, joka helpottaa käyttöä ja parantaa balanserliittimen käytettävyyttä. Akkuja on myös saatavilla suoraan todella monella eri liitintyypillä, joten suorituskykyä heikentäviä adaptereita ei enää tarvitse käyttää – saat akun, joka on juuri sinun autoosi sopiva.
Samalla Ranger sarjan akut ovat todella hyvin hinnoiteltu. Hinta-laatusuhde on Ranger akuissa takuulla hyvä!
Tekniset tiedot:
Huom. Team Orion Ranger akkujen kanssa on tällä hetkellä toimitushaasteita
Hobbyfactory on testannut nämä ja testeissään todennut näiden akkujen päihittävän huomattavasti kalliimmat vastaavat akut suorituskyvyssä. Monet muut akut eivät kykene antamaan kaikkia tehoja ulos, joka johtaa lyhyehköön ajoaikaan. Varsinkin autot, jotka vaativat paljon tehoa akulta, jännite pysyy korkeana koko akullisen, jonka ansiosta koko kapasiteetti pääsee käyttöön. Monissa muissa akuissa jännite taas jää huomattavasti aikaisemmin alle Lipon katkaisujännitteen, jonka vuoksi koko kapasiteettiä ei saa käytettyä. Monissa akuissa, jossa kapasiteetti on ilmoitettu korkeammaksi, ajoaika jää käytännössä selvästi Orion:ia lyhyemmäksi.
Hyvän suorituskyvyn lisäksi Ranger sarjassa on monta pientä parannusta verrattuna muihin vastaaviin akkuihin. Akun kuoren ympärillä on suojaava kalvo, joka pitää akun paremmassa kunnossa pitempään. Balanserliittimestä löytyy lisäpalikka, joka helpottaa käyttöä ja parantaa balanserliittimen käytettävyyttä. Akkuja on myös saatavilla suoraan todella monella eri liitintyypillä, joten suorituskykyä heikentäviä adaptereita ei enää tarvitse käyttää – saat akun, joka on juuri sinun autoosi sopiva.
Samalla Ranger sarjan akut ovat todella hyvin hinnoiteltu. Hinta-laatusuhde on Ranger akuissa takuulla hyvä!
Tekniset tiedot:
Huom. Team Orion Ranger akkujen kanssa on tällä hetkellä toimitushaasteita
Hobbyfactory on testannut nämä ja testeissään todennut näiden akkujen päihittävän huomattavasti kalliimmat vastaavat akut suorituskyvyssä. Monet muut akut eivät kykene antamaan kaikkia tehoja ulos, joka johtaa lyhyehköön ajoaikaan. Varsinkin autot, jotka vaativat paljon tehoa akulta, jännite pysyy korkeana koko akullisen, jonka ansiosta koko kapasiteetti pääsee käyttöön. Monissa muissa akuissa jännite taas jää huomattavasti aikaisemmin alle Lipon katkaisujännitteen, jonka vuoksi koko kapasiteettiä ei saa käytettyä. Monissa akuissa, jossa kapasiteetti on ilmoitettu korkeammaksi, ajoaika jää käytännössä selvästi Orion:ia lyhyemmäksi.
Hyvän suorituskyvyn lisäksi Ranger sarjassa on monta pientä parannusta verrattuna muihin vastaaviin akkuihin. Akun kuoren ympärillä on suojaava kalvo, joka pitää akun paremmassa kunnossa pitempään. Balanserliittimestä löytyy lisäpalikka, joka helpottaa käyttöä ja parantaa balanserliittimen käytettävyyttä. Akkuja on myös saatavilla suoraan todella monella eri liitintyypillä, joten suorituskykyä heikentäviä adaptereita ei enää tarvitse käyttää – saat akun, joka on juuri sinun autoosi sopiva.
Samalla Ranger sarjan akut ovat todella hyvin hinnoiteltu. Hinta-laatusuhde on Ranger akuissa takuulla hyvä!
Tekniset tiedot:
Merkki: Team Orion
C-Arvo: 55C
Kapasiteetti: 5000mAh
Liitin: XT60
Korkeus: 48.5mm
Pituus: 138.7mm
Leveys: 46.5mm
Max latausvirta: 3C (Suositus 1C = 5A)
Tyyli: Hardcase
Akkutyyppi: Lipo
Paino: 514g
Johdon paksuus: 12AWG
Laadukas EC5 latausjohto. Tällä saat ladattua kaikki XT-90 olevat akut laturilla missä on normaali 4mm liitin.
Pituus 30cm
Sopiva LiPo pussi kaikille normaalikokoisille akuille!
LiPo pussiin mahtuu 3-4 normaalikokoista akkua.
Kätevät tarranauhat ja sopiva koko tekee käytöstä helppoa. Täällä säilytät kätevästi ja turvallisesti akut.
Mitat: 185mm x 75mm x 60mm
Miksi LiPo pussi?
LiPo akut ovat tehty Lithiumista joka väärin käytettynä palaa agressiivisesti. Lähes kaikki nykypäivän akut kuten puhelimen ja tietokoneen akut ovat tehty Lithiumista mutta RC käytössä akut ovat kovassa käytössä ja laturit ovat monesti tehokkaampia. Kunhan muistat ladata LiPo akun älylaturilla balansointi ohjelmalla niin mitään ei pitäisi tapahtua, mutta turvallisuuden vuoksi kannattaa akku ladata LiPo pussissa joka suojaa tulipalolta jos vahingossa lataat väärällä ohjelmalla ja väärin kytkettynä tai akku on vaurioitunut.
Huom. LiPo pussit saattavat vaatia että käytät akussa tasauksen jatkojohtoa jotta akun tasausjohto yltää laturiin hyvin: