
Huom. Tarkista meidän Hobbyfactory Edition:
Team Associated RC10B6.1DL. B6.1DL on B6.1 ja B6.1D autojen välimalli joka on optimoitu medium kovalle pidolle. B6.1DL auto on markkinoiden kehittynein takaveto buggy.
Team Associated B6.1DL on legendaarisen RC10 auton uusin versio. Team Associated takavetoautot ovat dominoineet takavetoluokka siitä asti kun RC10 julkaistiin vuonna 1984. Vuonna 1985 ajettiin ensimmäiset maailmanmestaruuskilpailut jolloin voittoon selvisi Team Associated RC10 ja siitä lähtien Team Associated on ollut menestynein merkki Maailmanmestaruuskilpailuissa. MM kisat on nyt järjestetty 17 kertaa ja niissä Team Associated on ajanut voittoon takavetoluokassa 12 kertaa. Vertailun vuoksi voi kertoa että toiseksi menestynein merkki on voittanut MM kisojen takavetoluokan kaksi kertaa.
Eikä menestystä ole tullut pelkästään MM kilpailuista. Suomessa Team Associated on domininnut ja SM sarja on voitettu Team Associated:illä lähes joka vuosi.
Mitä B6.1 sarjassa uudistettiin?
Vanha B6 oli jo todella hyvä auto, mutta Team Associated suunniitelijat vetäytyivät niiden suunnittelukeskukseen, Area 51, ja muokkasivat B6 autosta uuden B6.1 version.
-Voimansiirto koki isoimman muutoksen saaden Laydownin ja Standup voimansiirron lisäksi ihan uuden Layback voimansiirto vaihtoehdon. Moottoria on tuotu hieman Laydown versiota taaemmaksi lisäten takapitoa mutta kuitenkin niin että Laydownin matala painopiste on saatu säilytettyä. Sen lisäksi että uusi Layback voimansiirto on optimoinnut moottorin paikan myös slipperi on kokenut isoja muutoksia. Slipperi on siirretty keskilinjalle jolla on saatu painopistettä keskemmälle, enemmän tilaa iskunvaimentimille sekä mikä parasta, enää ei tarvitse tehdä reikää koriin! Lisäksi tasauspyörästön korkeutta pystyy helposti säätämään inserteillä ja jos nämä muutokset eivät vielä vakuuta niin Team Associated teki vielä yhden ison muutoksen. Tasauspyörästöön pääsee nyt käsiksi hetkessä viidellä ruuvilla. Vanhassa autossa tasauspyörästön huolto oli hankalaa mutta uudessa B6.1:ssä se on tehty todella helpoksi. Enää ei tarvitse avata 15+ ruuvia vaan nyt pääset tasauspyörästöön käsiksi viidellä ruuvilla.
Voimansiirrossa on siis nähty isoja muutoksia, mutta muuallakin on uudistuksia:
-Takatukivarret on uudet uudella innovatiivisella insertti kiinnityksellä jolloin iskarin paikka voi säätää vieläkin tarkemmin.
-Pohjalevyä on lyhennetty tehden autosta ketterämmän ja nopeamman
-Jouset ovat uudet
-Etutorni on vahvistettu ja tulee suojalla joka estää tornin naarmuuntumisen, myös takatornia on uudistettu
-Gullwing tukivarret ja tornit edessä vakiona
-67mm Vetoakselit vakiona
-Laakerit ovat nyt öljytyt eikä rasvatut
-Uudistettu akkukiinnitys
-Alumiiniset C ja D saranatappi kiinnitykset vakiona
-Kevyt alumiininen top shaft
-Metalli painot runkoon
-Paljon muuta
B6.1DL auto on optimoitu medium kovalle pidolle, eli joko kovapitoiselle Saviradalle tai Medium/low pitoiselle tekonurmiradalle. Autossa tulee laydown voimansiirto, kuuladiffi, +1 ackerman palat, korkean takatornin sekä lightweight korin.
Auto on kasauskitti ja kitin lisäksi tarvitset vielä
1:10 skaalan 540 kokoisen moottorin
1:10 skaalan nopeudensäätimen
7.4V LiPo tai 6.6V LiFe akku (shorty pack, saddle pack, tai square pack) Saddle Pack ja Square akkujen käytössä akku kiinnitetään kaksipuoliteipillä.
Akku laturi
2-kanavainen ohjain ja sen paristot
2-kanavainen vastaanotin
Ohjausservo
Pinion ratas (48 pitch)
Spray maalia Lexan korille
1:10 skaalan buggy vanteet
1:10 skaalan buggy renkaat
Rengasliimaa
Työkaluja
You should also check out our Hobbyfactory Edition:
The B6.1DL will be the buggy of choice for tracks with very high traction where a forward mass is beneficial and chassis roll needs to be tamed through a low center of gravity.
Champions by design. 1:10 scale 2WD off road has been Team Associated's signature class since the release of the RC10 in 1984. The Team Associated RC10 buggy series has won 12 of the 17 I.F.M.A.R. World Championships contested since the racing class began. In fact, Team Associated has won more 2WD I.F.M.A.R World Championships that all other manufacturers combined!
The engineering continues. The Limited Edition B6.1DL will be the buggy of choice for tracks with very high traction where a forward mass is beneficial and chassis roll needs to be tamed through a low center of gravity. The B6.1DL has a Laydown Stealth(R) transmission that gives the car additional traction when exiting the corners. The addition of +1 Ackermann plates and gull wing suspension arms tune the steering for a razor-sharp feel and more control. The B6.1DL features our easy-access differential, diff height adjustability, and an all-new slipper with the speed, durability and lineage expected of a true champion.
This vehicle needs extra parts to make it operational. Click on the Specifications tab above to see what extra equipment you'll need to make the vehicle operational, such as motor and battery pack.
Due to ongoing R&D, photos may not match final kit. Kit shown on these pages equipped with items NOT included in kit: Reedy motor, battery, ESC, servo, receiver, wheels, tires, and pinion gear. Assembly and painting required.
Spencer Rivkin won Team Associated's 30th I.F.M.A.R. World Championship with the RC10B6.1DL in 2019.
Features
3-gear Laydown Stealth(R) transmission for lower and forward CG
Machined pistons included for better fit and smoother operation
Aluminum rear clamping hexes and front axles with laser etching
Rear hubs feature large bearings and the easy-insert system to adjust camber link position and rear axle height
One-piece shock bushings to make assembly easier
Aluminum C and D arm mounts included for a large range of anti-squat and toe adjustments
Lightweight aluminum top shaft
Factory Team upgraded ball bearing kit included
JConcepts(R) lightweight B6 clear body and wing
Easy-access ball differential
Differential height adjustments with 0, 1, 2, and 3mm inserts included
New slipper assembly for better weight balance and shock clearance
Heavy-duty V2 routed graphite front shock tower with tower guard
Heavy-duty V2 routed graphite rear tower, long
Heavy-duty V2 rear axles with 67mm bones
V2 springs for a more reactive and nimble feel
Innovative rear arms with molded inserts for ultra-fine lower shock mount adjustment
Molded spur gear guard to help protect body from damage
+1 steering block arms to optimize feel on dirt tracks
Team Orion R10.1 Pro on huippunopari vaativalle harrastajalle. R10.1 on täydellinen valinta kaikkiin 1/10 kilpa-autoihin. Team Orion on aina ollut tunnettu loistavasta ajotuntumasta ja R10.1 tarjoaa tätä yhdistettynä loistaviin säätö mahdollisuuksiin.
This is the Team Orion Vortex R10.1 Competition Brushless ESC. As soon as it was released, the Vortex R10 Pro ESC immediately proved that it could compete with and even beat the best ESC's available on the market. Over the years it has been used to win the most prestigious races, World Championships, European championships, US Nationals and a myriad of National events around the world. The Vortex R10 Pro has proven that it can offer ultimate performance in all of the 1/10th scale racing classes.
The Vortex R10.1 Pro ESC is yet another example of this constant search for perfection. Team Orion has improved many aspects of the ESC, to ensure that you, the user, can enjoy the best possible performance. It uses an improved PCB design which reduces resistance and increase maximum available power, combined with refined software that offers even better control for the throttle and brakes.
Features
World Champion
European Champion
US National Champion
Updated thicker PCB for lowered resistance
Redesigned generation FET for improved performance
Machined aluminum case with refined cooling system
Black Anodizing combined with Carbon look
High grade components for unparalleled performance
Highly customizable and updatable state of the art software
Dual sensor port for optimal sensor wire placement
Works with sensor and sensorless motors
Forward/brake, forward/brake/reverse and forward/reverse function modes
Designed for 2S LiPo
Easy setup
Status control by LED and audio tone
Specifications:
Forward: Yes
Reverse: Yes
Brake: Yes
Continuous Maximum Current: 170A
Input Voltage: 6V – 8.4V 5-7 Cells NiMH/NiCd 7.4V 2S LiPo/LiFe
Motor Limit: No Limit
Momentary Peak Current: 820A
BEC Voltage: 6V 3A max
Function Modes: Forward/Brake - Forward/Brake/Reverse - Forward/Reverse (Crawler)
Motor Limit: No Limit
Programmable: Yes
Size : 41.5x30.5x20.22mm
Weight : 44g
Power HD on huippulaadukas servo valmistaja joka on noussut nopeasti markkinoilla ja on yksi nopeimmin kasvavista servovalmistajista.
R12S on testattu ja todettu olevan erittäin hyvä vaihtoehto kaikkiin 1/10 kilpatarkoituksiin. Sekä 2wd että 4wd 1/10 buggy autoissa nopeus ja vääntö vakuutti sekä 6.0V kun 7.4 HV Jännitteessä.
Tässä on oikea valinta sinulle joka haluat edullisen huippu servon 1/10 2wd tai 4wd buggyn tai Touring autoon.
1/10 buggy autot ovat kevyitä autoja hurjalla suorituskyvyllä. LiPo akut ovat mahdollistaneet yhä pienempikokoisia akkuja yhä isommilla tehoilla. Performan 4000mAh shorty akku on osoitus siitä, kuinka paljon tehoa näin matalaan akkuun on saatu mahtumaan. 4000mAh näin matalassa akussa ja iso purkuvirta on kovan kehitystyön tulos ja akku nostaa taas rimaa. Tämä akku on loistava valinta kilpakuskille tai harrastajalle. Tässä akussa on hyvä suorituskyky ja kestävyys.
Tuotetekstin lopusta löytyy tietoa sopivimman kilpashortyn valitsemisesta.
Huom, voidaan myös käyttää normaalina Lipo akkuna, eli ladata vain 8,4V asti. 8.4V ladattuna sallittu myös SM kisoissa.
Akun voi ladata myös LiHv jännitteeseen(8,7V). HV akku tarjoaa paremman suorituskyvyn ja paremman purkukäyrän, normaaliin akkuun verrattuna, vaikka jännite on sama.
Tehokas ja laadukas liima renkaan liimaukseen. Tarpeeksi juoksevaa että menee hienosti liimaus uraan.
Meidän suositus lähes jokaiseen rengasliimaus tilanteeseen!
Mukana tulee erillinen liimakärki jota voi halutessaan käyttää.
Iso pullo ja liima riittää todella pitkälle.
FT Tire Adhesive, medium-thin viscosity
Based on feedback from the race team, we have improved on the formulation of our popular Tire Adhesive. This new glue is slightly thicker, allowing for more control when applying it, but still has a fast drying time. New packaging includes applicator tip and pin-in-cap bottle top. Comes in a 3/4 ounce bottle.
Team Associated takavanne. Sopii B6, B74 ja B64 autoihin sekä myös HB Racing D413/D418 autoon
Buggy Rear Hex Wheels, white
The AE 12mm hex wheels feature an additional concentric ring rib which uses material efficiently to increase the wheel stiffness to reduce wheel deflections under hard cornering and help ensure a true-spinning wheel. The new AE wheels also feature a glue catch step along the perimeter of the rim which helps prevent glue from running down the face of the wheel and provide a larger bonding surface area for the outside glue bead.
Low profile, less traction roll on high grip tracks and improved bump handling.
Mini Dart, midway between mini pin and mini spike making it extremely versatile for carpet and astro.
Long life and an ideal tyre for control tyre racing.
Rear, 4WD and slim 2WD front tyres available.
BRCA legal width with less side overhang.
Available in Yellow for carpet and dry astro, Silver for wet astro and Blue for super long life.
Loistava 1/10 takavedon eturengas esim. turffiradalla
2015 IFMAR Worlds and EOS control tyre the Low Profile Cut Stagger should be used when less bite is needed than a Mini Spike and more bite is needed than a Stagger Rib.It also gives slightly more initial turn in than the Std Slim Cut Stagger, which has a higher profile.
Available in the great popular Schumacher compounds, Yellow, Green, Silver and Blue .
It is recommended not to use an insert with this tyre.
Chosen for the IFMAR World Championships 2015
Huippu kätevä laakeriöljykynä. Öljy on huippulaadukasta ja on tarpeeksi juoksevaa. Öljy menee helposti laakeriin, vaikka et irroittaisi suojia. Kynä on todella kätevä ja sillä pääsee hyvin kaikkiin laakereihin käsiksi.
Käyttö: Jos haluat että laakerit pysyvät pitkään hyvinä ja toimivina, öljyä niitä säännöllisesti(esim. joka ajopäivä).
Tee näin: Ota laakerikynä ja lisää öljyä auton jokaiseen laakeriin, johon pääset käsiksi ilman auton purkua. Kun laitat öljyä pidä autoa niin, että öljy jää laakerin suojuksen päälle. Pyöritä renkaita, jotta laakeri liikkuu ja huomaat kun öljy valuu laakerin sisään ja se herkistyy. Tee näin jokaiselle laakerille, johon pääset käsiksi. Laakerit tulevat toimimaan paremmin ja kestämään pidempään.
Erittäin laadukas työkalusarja jotka sisältää kaikki suosituimmat työkalut.
Paketissa löytyy:
Kuusiokulma avaimet
1,5 mm (esimerkiksi pidätinruuvit ja pienet erikoisruuvit)
2,0 mm (yleisin koko RC-autoissa)
2,5 mm (yleisin koko 1/8 autoissa)
Mutteriavaimet:
5,5 mm (lähes kaikki mutterit autossa)
7,0 mm (1/10 rengasavain)