Yleisarvosana | 15 arvostelua) | (
ARRMA 1/10 SENTON 4X4 V3 MEGA 550 Brushed Short Course Truck RTR
ARRMA:n uudistettu huippusuosittu nelivetoinen 1/10 monsteri kovaan harrastamiseen. Harjallisilla sähköillä varustettu 4x4 Senton on luotettava, nopea ja hyvällä suorituskyvyllä oleva Short course joka tarjoaa huolettomia harrastushetkiä. Tämä Short Course on nostanut nelivetoisten 1/10 Short Coursen tasoa ja tähän hintaan et saa mistään yhtä laadukasta neliveto Short Coursea. Auton sähköt ovat suojattu vedeltä joten voit harrastaa huolettomasti niin talvella kun vesilätäköissä. Jos haluat aloittaa RC-harrastuksesi niin tässä on sinulle luultavasti paras ensiauto.
Agressiivinen ulkonäkö ja erittäin hyvät renkaat takaavat näyttävää menoa. Tämä on kunnon RC auto joka antaa jännitystä niin nuoremalle kuin vanhemmalle kuskille. Jos olet aloittelemassa RC-auto harrastusta ARRMA 4x4 sarja on paras mahdollinen lähtökohta. Puna musta kori tarjoaa oikean fiiliksen ajamiseen, hyvä renkaat tarpeeksi pitoa ja uudistetut sähköt hyvät ajo-ominaisuudet!
Auton huolettavuuteen on panostettu ja huoltaminen on todella helppoa ja hauskaa. Voimansiirron eri osat irtoavat parilla ruuvilla ja huolettavuus on helpompaa kun ikinä aikaisemmin. Vaikka RC-autot olisivat sinulle uusia ARRMAn 4x4 sarja on niin helppo huoltaa että siihen pystyy myös aloitteleva mekaanikko. ARRMA on lisäksi tehnyt kattavasti videoita siitä miten autoa huolletaan. Täältä löytyy lisätietoja auton huollosta: ARRMA 4x4 info
Autossa tulee mukana toimintavarmat sähköt joilla pääsee loistavasti harrastukseen mukaan. Mukana tuleva uusi Spektrum SLT3 radio on yksi parhaista RTR radioista. Perusvarma, nopea, hyvällä kantamalla ja tarvittavilla säädöillä varustettu. Ohjaimesta löytyy tarvittavat säädöt ja ehkä parhaimpana ominaisuutena tehon säätö. Voit siis rajoittaa tehoa joka auttaa harrastuksen alkuvaiheessa. Rajoitetuilla tehoilla vauhti on niin maltillinen että tällä autolla voi ajaa myös perheen nuorimmat. Nopeutta saa portaattomasti rajoitettu vaikka kävelyvauhtiin ja portaaton säätö on tehty niin ettei lapset itse pääse säätämään sitä. Auton ohjausservo on Spektrumin S650 servo joka on vahvempi ja suorituskykyisempi kun edeltävä servo.
ARRMA Senton 4x4 Mega autossa tulee mukana NiMh akku ja laturi jolla pääsee hyvin harrastukseen mukaan ja kun haluat lisää ajoaikaa tai tehoa voit lisätä useamman akun tai päivitää LiPo akkuun ja älylaturiin. Auto tulee kestävillä EC3 liittimillä ja meidän kautta saa myös adapteri kaikkiin yleisiin akkuliittimiin joten voit käyttää mahdollisimman laajaa akkuvalikoimaa. Akussa on 3300 mAh kapasiteetti joka tyypillisesti riittää noin 15min ajoon. Jos olet rajoittanut tehoja, tai ajat paikassa missä kaasua ei käytetä koko ajan kestää akku helposti pidempään. Laturi lataa akun täyteen noin 4-5 tunnissa. Jos haluat laturin täyteen noin tunnissa voit laittaa tämän laturin: Spektrum S150 AC/DC Smart Charger 50W Lisäakku löytyy täältä: Dynamite 8.4V 3300mAh 7-Cell Speedpack2 Hump NiMH Battery: EC3 (DYNB2071EC)
Autosta löytyy myös LiPo versio:
Auton sähköinä toimii 12t 550 kokoinen harjallinen moottori ja ARRMA:n Mega nopeudensäädin. Nopeudensäädin on varmtoiminen, vedeltä suojattu ja helppokäyttöinen. Nopeudensäätimessä löytyy LiPo Cut-off jos haluat käyttää LiPo akkuja. Mootori on harjalliseksi moottoriksi tehokas ja toimiva ja jos haluat päivittää autosi suorituskyvyn aivan uudelle tasolle tämä harjaton combo on helppo päivitys: Robitronic Razer ten G2 Brushless Combo 60A 3652 4000kV
Uusi v3 versio on täynnä parannuksia ja auto on parantunut entisestään. Uusi parempi ohjain ja servo tekee ajamisesta mielekkäämpää, voimansiirto on vahvempi ja kestää harjattomat tehot ja auton kestävyyttä on parannettu esimerkiksi uudella rungolla. Puskuri on vahvempi ja laakerit kestävempiä kumisuojattuja.
Iso plussa autossa on että kaikki sähköt ovat standardi kokoisia, eli jos haluat enemmän tehoa voit asentaa normaalin Harjattoman combon, jos haluat paremman servon tai ohjaimen ne ovat helppoja vaihtaa tai jos haluat lisäakkuja kaikki normaalikokoiset akut käyvät.
Koko: 1/10
Huippunopeus: 30mph / 48km/h
Sähkötekniikka: Harjallinen
Pakettityyppi: Ajovalmis RTR
Osanumero: ARA4203V3IT1
Vetotapa: 4WD
Ajoneuvotyyppi: Short course
Ajo-alusta: Off-road
PItuus: 558mm / 21.97"
Akseliväli: 327mm / 12.87"
Ajokorkeus: 32mm / 1.26"
Leveys: 298mm / 11.73"
Korkeus: 210mm / 8.27"
Akkukotelon koko: 165x51x48mm/6.5x2.01x1.89 inches
Tarvitset lisäksi: Ohjaimeen 4 AA-paristoa
Infoa autosta:
The ARRMA Senton Mega offers great fun for the whole family! Whether you're an experienced driver or just getting into the hobby, the ARRMA Senton will impress you! It offers great power paired with impressive handling. There are plenty of reasons why the ARRMA Senton along with the other ARRMA 4x4 cars is among the most popular cars we sell. You just can't find another 4x4 platform this durable at this price point.
The ARRMA 4x4 vehicles offer exceptional performance at a reasonable cost. This performance paired with the level of part support ARRMA is known for having ensure that you simply can't go wrong with a model from the ARRMA 4x4 family. Parts availability is generally really good and we offer great customer service especially for these cars since we have so much experience with them.
In comparison to the other products in the ARRMA 4x4 family, the Senton offers short course tires and bodystyle. These features make the car handle exceptionally well. The Senton is a great truck for the driver who is looking for a fun everyday basher that can be put on a track for practice too.
It's not easy to make the decision as to which car you should buy but it's hard to regret the decision if you go with an ARRMA Senton 4x4.
Overview
Fast, rugged and factory-built, the 2S LiPo-compatible ARRMA® SENTON™ 4X4 MEGA RTR comes ready to bash on any terrain. This version of the Short Course truck features new equipment that improves on the original’s already impressive performance and durability.
The SENTON™ 4X4 MEGA RTR Short Course truck is DESIGNED FAST, DESIGNED TOUGH — built for exciting bashing speeds and extreme, all-terrain durability. New features to enhance its unstoppable performance include a stronger chassis and retained hinge pin plates; steering with more clearance for stones; a castellated slipper pad and sliding gear mesh; and rubber shielded bearings throughout.
The Short Course truck now also includes the Spektrum™ SLT3™ transmitter and SLR300 receiver. The transmitter is ergonomically designed for long periods of fatigue-free driving and has a foam wheel for precise fingertip control plus an improved hand grip and trigger feel. New bashers will be able to set throttle limits at 50% or 75% until they are ready to use the full speed potential. The SLT3™ is compatible with Tactic® SLT™ receivers to run other RTR vehicles you may own, and includes a third channel to control optional features such as lights and winches on models that have them.
It retains the ingenious modular design perfected by ARRMA® engineers for easy component access and maintenance. The power module, with improved dirt management, consists of a MEGA 550 motor, motor plate, slipper clutch assembly and gear cover. The power module can be detached from the chassis as a complete unit by removing just one screw. With the power module removed, the slipper clutch can be reached easily for adjustments by taking out three screws that attach the gear cover. The gear ratio can be finely tuned as the power module now uses a sliding motor mesh design.
A two-piece molding screwed to the truck’s chassis serves as its electronics module, containing a waterproof receiver box, servo mount and ESC tray. The SLR300 receiver mounts inside the receiver box for protection from dirt and moisture. The ultra-compact ESC is screwed to the top of the module, allowing quick access to the on/off switch, while the servo mounts to the side. All three components can be removed together, quickly and easily.
The differential module houses each differential unit in an innovative yoke design. Only eight screws need to be removed to release the front and rear yokes. The power module can then be detached, allowing you to pivot the gearbox cases for differential access. The SENTON™ 4X4 MEGA RTR comes brushless-ready with 37T 1.35mod diffs with silicone O-rings. The large gears can withstand huge torque, and internal metal gears have been chosen for reliability during extreme bashing.
Its full-time 4WD transmission uses strong front, rear, and centerline telescopic driveshafts that can’t be lost during heavy impacts, unlike dogbones. A simple, dependable, responsive steering assembly complements the ultra-reliable drive system and features a servo horn with built-in servo saver. The SENTON™ 4X4 MEGA RTR includes the waterproof Spektrum™ SPMS650 digital servo for 20% more torque than the previous version’s ADS-5 servo.
The self-bleeding, oil-filled shocks, now with silicone O-rings, use a tried and tested, coil-over design for simple maintenance and amazing handling. Their innovative rod-end has a molded-in spring perch for extra toughness. High chassis guards limit the amount of dirt and debris that can get into the chassis tub. Side impact nerf bars further protect the chassis and body shell. Shock-absorbing loops keep the front and rear bumpers secured to the chassis, offering defense against heavy impacts.
Tough, multi-spoke black SC wheels with vented dBoots® Fortress™ SC tires give the SENTON™ 4X4 MEGA RTR effective traction for bashing on almost any terrain. Multiple battery types can be used with the hook-and-loop mounting, from 6-cell NiMH packs to a 2S block pack. This version comes with a Dynamite® 3300 mAh 8.4V 7-cell Speedpack® 2 Hump NiMH battery that provides 35% more run time compared to the 2400mAh pack of its predecessor.
Needed to Complete: (4) AA Batteries
What's in the Box?
(1) ARRMA® SENTON™ 4X4 MEGA 550 1/10 Scale 4WD Short Course Truck RTR
(1) MEGA Waterproof* ESC
(1) MEGA 12T Brushed 550 Motor
(1) Spektrum™ 2.4GHz SLT3™ 3-Channel Transmitter
(1) Spektrum™ SLR300 Receiver
(1) Spektrum™ Waterproof* SPMS650 Digital Servo
(1) Dynamite® 3300mAh 8.4V 7-Cell Speedpack® 2 Hump NiMH Battery
(1) ADC-N7 7-Cell NiMH Wall Charger
(1) Product Manual
*For details on waterproof standards, refer to the instruction manual.
Arrma blx.pdf |
Yleisarvosana | ☆☆☆☆☆ |
Yleisarvosana |
Ensimmäisellä ajokerralla auto vaikutti suorastaan erinomaiselta, harjallisella moottorilla auto kulki mielestäni yllättävän hyvin ja ohjattavuuskin oli todella hyvää. Mutta valitettavasti tämä riemu ei kauaa kestänyt, hyvin nopeasti ohjauksen kanssa tuli ongelmia. Esimerkiksi hiekka/sora tiellä ajaessa, auton renkaat heittävät niin paljon kiviä auton kopan sisälle että ne ovat jatkuvasti ohjauksen tukkeena. Noin neljän ajo kerran jälkeen auton joutui puhdistamaan kivistä useamman kerran. Valitettavasti viides ajo kerta jäikin sitten viimeiseksi, pieni kivi oli lentänyt auton harjallisen moottorin sisälle ja rikkonut sen. Mielestäni tämä auton ominaisuus Arrman Senttonissa on sen verran vakava, että en pysty antamaan autolle kuin 2 tähteä. Suoraan out of the box, auto onkin yllättävä pettymys. Auto vaatiikin huomattavaa päivittämistä jotta sen ajosta voisi nauttia. Hobbyfactory taas ansaitsee minulta plussa pisteitä, vaikka auton moottori rikko ei ollutkaan takuunalainen asia. He kuitenkin tulivat uuden harjattoman moottorin hankinta hinnassa vastaan.
Auton etuala on suojattu melko tarkasti, jotta mahdollisimman vähän eturenkaiden auton etuosaan heittämistä kivistä jäisi auton korin alle. Tämä on tietysti kompromissi, koska se jättää melko pienen tyhjän tilan ohjauksen ympärille, mistä johtuen ohjaus jää kanittamaan sopivan kokoisen kiven jäädessä esimerkiksi suojan ja ohjaustangon väliin. Tämä ratkaisu pienentää moottorin palamisen riskiä huomattavasti, vaikkakaan ei sitä tietenkään täysin poista, vaan riittävän huonolla tuurilla kivi keksii toisen reitin moottorille, kuten teidän tapauksenne osoittaa. Siksi suosittelemmekin lisäksi Dusty Motorsin suojapussia korin alle asennettavaksi, jotta riski pienentyisi entisestään. Mukava kuulla, että palvelumme miellytti teitä ikävän kokemuksenne jälkeen!
Auto oli loistava mutta vajaa kuukauden oli ja viikko sitten moottori kuumeni niin paljon ettei pystyny koskemaan siihen eikä ole sen jälkeen toiminut!!!!!!
Yleisarvosana |
Kolmantena ajopäivänä moottori auto alkoi haista todella pahalta, ilmeisesti moottori ylikuumeni. Olisko ehditty ajamaan joku 5 akullista. Takuuasioihin suhtautuminen erittäin ylimielisestä, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin auto rikottu itse, autoon olisi pitänyt ostaa sitä ja tätä lisävarustetta. Myyntitekstissä ei kyllä mainita mitään että autolla ei saisi ajaa kaikenlaisissa olosuhteissa vakiokunnossa.
Harjallisten moottoreiden hajoamisille on monia mahdollisia syitä. Huonolla tuurilla sisään pääsee moottorin polttava kivi, pitkä, liian raskas ajo voi aiheuttaa ylikuumenemista ja ihan kulutuskin voi moottorin rikkoa, vaikka tietenkään tällaista ei ihan näin pian tapahdu. Tuotteille myönnetty takuu kattaa vain valmistusviat, mikä tarkoittaa sitä, että ulkoista vauriota tuotteesta löydettäessä ei voida todeta kyseessä olevan takuunalainen rikkoutuminen. Yleisin ulkoinen vaurio mitä näissä tuotteissa takuukäsittelyissämme huomataan viittaa moottorin sisälle päässeeseen kiveen. Tämä vaatii niin paljon huonoa tuuria, että ei ole aiheellista ilmoittaa, että auto ei sovellu esimerkiksi hiekalla ajoon tästä johtuen. Kuitenkin esimerkiksi pölysuojalla voidaan merkittävästi laskea tällaisen rikkoutumisen todennäköisyyttä, jonka yleensä kerromme tässäkin asiayhteydessä moisen ongelman välttämiseksi vastaisuudessa. Kehitämme asiakaspalveluamme jatkuvasti, ja olemme pahoillamme, että palvelumme vaikutti ylimieliseltä suhtautumiselta. Voimme vakuuttaa, että tämä ei ole ollut tarkoituksellista.
Yleisarvosana |
Erittäin kestävä ja hyvin suunniteltu auto, paketissa oli kaikki tarvittava mukana. Hinta/laatusuhde parhaimmasta päästä. Akkulaturi kannattaa jossain välissä päivittää tehokkaampaan älylaturiin.
Yleisarvosana |
Kaiin puolin hyvä laite..suosittelen...7-vuotias poja hallitsee ajohomnat hyvin
Yleisarvosana |
Luja auto, tuntuu kestävän todella kovaa käyttöä.
Yleisarvosana |
ensiautoksi jopa turhankin nopea, mutta tehorajoittimen ansiosta 7v:kin pystyy ajamaan. Laadukas ja kestävä. Ostin pari lisäakkua mutta pullonkaula näyttäisi olevan säädinyksikkö joka ylikuumenee kesähelteillä ensimmäisen akun aikana. Suojamekanismi laukeaa jäähdyttyään jolloin pääsee jatkamaan ajoa. Viidennen pisteen saisi lisää mikäli säädin ei ylikuumenisi yhden akun aikana. Erittäin tyytyväinen autoon sekä ohjaimeen kaikenkaikkiaan.
Yleisarvosana |
10v pojille loistava ensiauto. Myös iskä tykkää ajaa. Kesää odotellessa.
Yleisarvosana |
Auto itsessään ihan mahtava mutta tuo harjaton setti ei kestänyt. Kuusi latausta ajettiin 2s lipo akuilla ja moottori(ja mahd esc) kärähti ja haisi pahasti. Kulki vielä, kun varovasti kokeili mutta aina heti kuumeni ja alkoi haista. Vaihdoin palaneiden tilalle harjattoman Robitronic Razer ten Brushless Combo 60A setin, jonka jälkeen ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa ja vauhtiakin tuli mukavasti lisää, sekä akut kestää tuolla setillä paljon kauemmin! Sain hyvityksen palaneesta moottorista.
Moi! Harjalliset moottorit toimivat yleensä hyvin ja ovat edullisia, siksi ne tulevat näissä eduliisissa MEGA autoissa vakiona, kalliimmissa BLX autoissa harjattomat sähköt ovat vakiona. Mikäli harjalliset sähköt hajoavat nopeasti on kyseessä yleensä takuun alainen ongelma ja kannattaa olla yhteydessä asiakasplaveluumme. Suosittelemme yleensä päivitystä harjattomiin sähköihin jolloin saat normaalia edullisemmin autosi päivitettyä harjattomaksi.